14 Temmuz 2011 Perşembe

Uzak Doğu'da: 26 Haziran, Bangkok- Siam Square ve Alışveriş Zamanı





















Siam Square Bangkok şehrinin merkezi. Alışverişin tam göbeği! İki adet büyük alışveriş merkezi var, birisi MBK, diğeri Siam Center. Siam Center daha high quality bir yer, MBK ise daha pazar işi… Siam Center’ın üst katında birkaç restoran yer alıyor, oldukça temiz, hatta lüks. Bunlardan birine girip Tayland usulü karidesli noodle yedik. Oldukça başarılıydı. Nefis frozenlardan içtik. Üstelik bu lüks mekandaki temiz ve güzel yemeğe belki 10 dolar bile ödememişizdir.









Hediyelik ve üst baş alışverişi için biz MBK’da kendimizi kaybettik! Burası çok büyük bir alışveriş merkezi içinde aklınıza gelebilecek her ürünün, her konseptte mağazası bulunuyor. Özellikle üst katlarının içlerine doğru ilerlediğinizde bir çarşı havası esmeye başlıyor ve ucuza bir sürü eşya bulabiliyorsunuz.
Tayland’da özellikle Bangkok’ta her şey çok ucuz. Kıyafet, ayakkabı, süs eşyası, çantalar… Fiyatlar hep 100’lü, 200’lü bahtlarda olduğu için önce pahalı geliyor ama sonra kendi paramızdan hesaplayınca aslında çok önemsiz olduğu anlaşılıyor. Örneğin ben beş tane elbise alıp ona da 580 baht verdim. Önce kendi kendime hayıflandım çok para verdim, ne var 5 tane birden alacak diye ama sonra düşününce beşine hemen hemen 20 dolar verdiğimi fark ettim ve keşke 5 tane daha alsaydım dedim!
Elektronik eşya konusuna açıklık getirmek istiyorum… Elektronik hemen hemen Türkiye ile aynı fiyatlarda, vergi iadesinden dolayı avantaj sağlansa da Türkiye’deki kredi kartına taksit, garanti belgesi alabilme ve bir sorun çıktığında teknik servisten yararlanabilme nedeniyle artık pek tavsiye edilmiyor. Türkiye’nin de artık eskisi kadar pahalı olmadığını söyleyebilirim. Ancak Apple’ın iphone’u ve ipad’i gerçekten ucuz, oraların Apple Store’larından alınabilir.
Hediyelik eşya olarak erkeklere esprili tişörtler ve Bangkok’a özel tişörtler alabilirsiniz. Kızlara ise her zamanki gibi seçenek çok fazla: Kıyafet, ayakkabı, terlik, çantalar, valizler, takılar… Ayrıca ev için oraya özgü çeşitli süs eşyası, maske ve magnetler…
Seçenek çok fazla ve çok ucuz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder