13 Temmuz 2011 Çarşamba

Uzak Doğu'da: 25 Haziran, Bangkok- Patpong, Pazarlık Hikayeleri:)





Daha sonra gece pazarı alışverişi yapmak üzere meşhur Patpong’a gittik. Kayıp valizim şerefine üzerime bir şeyler aldım ama benim cânım kıyafetlerimin yerini tutar mı??? Hayır…
Patpong uzun bir sokak boyunca kurulmuş seyyar tezgahlar üzerinde takı, elbise, çanta gibi pek çok ürünün çok ucuza satıldığı ve pazarlığın hat safhada geçerli olduğu bir pazar. Daha beğendiğiniz ürünün başka rengi var mı diye soracakken satıcılar ellerine aldıkları hesap makinelerinde fiyatı yazıyorlar, kabul etmemek genel şart. Ufak bir itiraz hareketi yaptığınız anda hesap makinesini size doğru uzatıp sizin önerdiğiniz fiyatı istiyorlar ve böylece pazarlık başlıyor. Neredeyse ilk söylenenin beşte biri fiyatına alabiliyorsunuz alacağınızı. Klasik pazarlık blöfü burada da kendini gösteriyor, yok almıyorum diyip tezgahtan uzaklaştığınız anda fiyatı biraz daha aşağıya çekiyor satıcı.
Tayland’daki pazarlıklarımla ilgili birkaç maceramız oldu. Bunları da burada anlatmak istiyorum.
Öncelikle para birimi baht ve 30 baht yaklaşık 1 dolat ediyor. Her şey gerçekten çok ucuz. Bir de pazarlıkla daha ucuza denk geliyor. Bize o kadar sıkı sıkıya tembih ettiler ki pazarlık edin mutlaka diye bazen 1 dolar için pazarlık ettiğimi hatta işi hırsa dönüştürdüğümü fark ettim ve normal şartlarda pazarlık etmeyi beceremeyen ben pazarlık yapma konusunda intermediate seviyeye ulaştım bile sayılır!

Pazarlık konusunda bazen öyle hiddetlendik ki Gül kankam uzun dakikalar boyunca çekişmeli bir pazarlık yapıp satıcıyı ikna edemeyince "ya pilizz duu it" diye haykırdı kadının yüzüne...
Ancak ekibimizde pazarlığın uzmanı Yasin oldu, son günlere doğru, fiyat sorduğu satıcı cevap verince “for two?” gibi bir tepki verdi ki, ben o an bittim!
Pazarlıkla ilgili benim bir anım da Pattaya’da … Bir çanta için 450 baht fiyat veren bir satıcı istediğim fiyata, 200 bahta indirmeyince çantayı bıraktım ve pazarın daha içlerindeki başka bir çantacıda aynısını görüp pazarlığa başladım. Ben “two hundred” dedikçe satıcı “one, nine, nine” diyip duruyor, o kabul etmiyor, ben etmiyorum… En sonunda “one, nine, nine” diyerek 199 bahtı kastettiğini anlayıp hemen kendi usulümce yaptığım pazarlığımı kesiverdimJ
Bir de pazarlık konusu satın aldığınız her şey olabiliyor. Aldığımız paket turdan, yemeğe, giysiye kadar…
Patpong ayrıca Tayland usulü gece hayatının da en canlı yerlerinden birisi… Ancak o gece yol yorgunluğu ile bu alanı pek tecrübe edemedik… İlerleyen günlere saklamak üzere sadece alışveriş ve Pazar havasını koklayıp erkenden otelimize döndük.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder