12 Aralık 2012 Çarşamba

Stranger in Moscow-1

Nazım’ın mezarından sonra soluğu Kremlin Meydanı’nda aldık. Kremlin Sarayı’nın hemen yanında bulunan Kurtarıcı İsa Kilisesi ve külliyesini (!) gezmeye karar verdik. Önce giriş biletlerimizi gişeden alıp daha sonra bize külliyeyi gezdirecek bir tur paketi de satın aldık. Bu pakette bir rehber bize eşlik etti ve kulağımızda kulaklıklarla İngilizce olarak manastırla ilgili bilgileri aldık.

Kubbeleri soğan şeklinde ve altın kaplı bu manastırı gezdik, Çar Çanı’nı ve Çar Topu’nu gördük. Bu çan dünyadaki en büyük çan, aynı zamanda bir kere bile çalınmamış olmasıyla da ünlü. Çıkan bir yangında daha bir kere bile çalınmadan parçası kopuyor ve şimdi Kurtarıcı İsa Kilisesi’nin bahçesinde sergileniyor.

Sonra Kızıl Meydan’da Lenin’in mezarı karşısında ironik bir şekilde duran kapitalizmin sembolü sayılabilecek mağazaların bulunduğu alışveriş merkezini gezdik. Ardından Çin Mahallesi denilen bölgeyi gezdik. Ne hikmetse her şehirde bir Çin Mahallesi var, biraz karışık, biraz oryantal her mahalle Çin Mahallesi! Ama bir numarası yok benden söylemesi!

Ardından bir de şehri Moskova Nehri üzerinden görmek için tekne turuna katılalım dedik. Ancak bir yağmura yakalandık ki benim hayatımın fırtınalarından biriydi. Önce bir tramvay durağına sığındık, sonra durağın içine de girmeye başlayınca duraktaki banka oturduk, bir süre sonra ayaklarımızın altından dere akmaya başlayınca ayakkabıları elimize alıp baykuş gibi tünedik ve böyle 1,5 saat yağmurun dinmesini bekledik. Oflama poflamayla geçti ama şimdi hatırlıyorum da geyiğin dibine vurmuştuk, o bile güzeldi!

Yağmur dindikten sonra nehrin kıyısına inip botların kalktığı yere geldik. Yağmur sonrası arada hala hafif hafif atıştıran yağmur eşliğinde teknenin içinde Moskova’yı seyre daldık. Bizim “Radisson Otel”e geldiğimizde hala keyifli keyifli otururken “son durak” dediler. Meğer bizim bindiğimiz gezi teknesi değil, bildiğimiz ulaşım aracıymış! Neyse ki tanıdık bir yerde indik, hemen metroyu bulup bu kez Arbat Sokağı’na doğru yol aldık.

Arbat Sokağı Moskova’nın İstiklal Caddesi denilebilir, turist çeken trafiğe kapalı, hediyelik eşya dükkanları ve restoranların yoğunlukta olduğu bir cadde. Matruşkalar şahane!