24 Aralık 2012 Pazartesi

Beyaz Kraliçe, Philippa Gregory


Bundan yaklaşık 5 yıl önce bir Philippa Gregory rüzgarı esmişti, Boleyn Kızı ile. Herkesin elinde, dilindeydi bu kitap. O zaman okumamıştım. Ancak başka bir Philippa Gregory kitabını, Kraliçenin Soytarısı'nı okumuştum. Kitapla ilgili tek hatırladığım o kütük gibi kitabın birkaç günde bittiğiydi. Son derece akıcı, kolay okunan bir kitaptı.

Geçenlerde D&R'da kampanya olduğunu ve indirimden iki kitap aldığımı söylemiştim. İşte Beyaz Kraliçe bunlardan biriydi, Boleyn Kızı ve Kraliçe'nin Soytarısı referansıyla, fiyatı da uygun bulunca alayım, dedim.

Yazar İngiltere tarihine ışık tutan kitaplarıyla tanınıyor. Beyaz Kraliçe de üçlemenin ilk kitabı... Elizabeth ismindeki kraliçenin ekseninde İngiltere'deki Plantaganet sülalesinin taht mücadelesini anlatıyor. Deyim yerindeyse, aşk, entrika, hırs, ihtiras beşiğinde bir beyaz dizi kitabı okuyacağınız.

Çok zevk aldım mı, bir şeyler kattı mı derseniz, özellikle son 100 sayfası bitsin diye kitabın gözünün içine baktım resmen. Akıcı, okunabilir ama "açmadı" demek daha uygun sanırım. Bunun birkaç sebebi var, bir kere kitabın derinlikli bir anlatımı olduğunu söyleyemeyeceğim. İkincisi kitapta onlarca Elizabeth, Edward, Richard, Henry, Margeret ve George karakteri var. Hangisi, hangisiydi diye zaman zaman karıştırmamak elde değil. Tahttan inmeler, savaş kazanmalar öylesine basit şekilde anlatılmış ki, neredeyse geçiştirilmiş.

Ancak tabi kazanımlar da var muhakkak.

Dönemin İngiltere'sine ışık tutuluyor. Birkaç sülale arasında durmadan devam eden iktidar mücadeleleri örneğin. Yapılmadık kıyım, entrika kalmıyor. Sosyal yaşam hakkında fazlasıyla ipucu ele veriliyor. Dönemin ahlak anlayışının farklılığını çözüyorsunuz.

Öte yandan Melusina isimli su tanrıçasının soyundan geldiği söylenen Kraliçe Elizabeth'in taht hırsı ve mücadelesine de şaşkınlıkla şahitlik ediyorsunuz.

Kitap üçleme olduğu için sonu havada kalıyor. Devamını merak edenler Kızıl Kraliçe ile devam edebilir. Ancak ben en azından yakın bir zamanda okuyacağımı zannetmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder