23 Eylül 2014 Salı

İlklerin gezisi: Sicilya!

Deliler gibi yorgunum.


Yorucu yolculuk, yorucu gezi ve yeniden yorucu yolculuktan sonra evime geri döndüm ama sanki bir haftada yıllardır uzak kalmış gibi oldum. Harika bir yer gördüm, yenilendim, ayaklarıma yüklendim, gezdim, yedim, içtim, nefis anılarla döndüm. Sicilya’nın doğusundan batısına doğru tadımlık adımlar attım. Hepsinden bahsedeceğim.



Bu seyahatte ilkler anlamında birçok şeyi denedim, bir kere artık turlarla olan otel-uçak seviyesindeki minimum ilişkimi de tamamen kestim, kendim araştırdım, biletleri konaklamaları gezi planını ayarladım, çok da şahane oldu. Bu işin hakkından gelmek boyumu bir santim daha uzattı, bundan sonra böyle.

Şimdi kısa kısa Sicilya seyahati:

Bagaj

Öncelikle sadeleşme, hafifleme kararlarıma onlarca kiloluk valizler taşımaktan vazgeçerek başladım. Hava durumunu iyi araştırıp ihtiyaten bir hırka, bir ceket dışında yedek kıyafet koymadım. Kalın havlular yerine incecik peştemaller aldım. Bölebildiğim kozmetiklerimi (şampuan, duş jeli, makyaj temizleyici) minik şişelere koydum, koyamadıklarımın (lens solüsyonu) seyahat boyunu aldım. Denize gireceğim diye sahip olduğum bikinilerin tamamını değil sadece üç bikiniyi yanıma aldım. Gün gün ne giyeceğimi planlayıp her kıyafete ayrı ayakkabı yerine, götürdüğüm giysilerle kombinlenecek ayakkabı ve sandaletleri seçtim. Götürdüğüm her şeyi giydim, tüm ürünleri kullandım. Sonuç olarak her zamankinden yaklaşık 5 kilo hafif valizle gittim.



Uçak

Skyscanner bu konuda yıllardır bir numara olsa da ben ilk kez tanıştım. Biletleri aylar öncesinden fiyat ve saat olarak en uygun seçeneklerle aldım. Sicilya ile ilgili en önemli sıkıntı, mesafe kısa olmasına rağmen direkt uçuş olmadığından üç uçak değiştirmek zorunda kalmak ve bu in-binden çok çok ama çok yorulmak! Gidişimiz Ankara-İstanbul-Malta-Catania şeklinde oldu, dönüşümüz Palermo-Roma-İstanbul-Ankara…



Konaklama

Catania-Taormina ve Palermo’da üç ayrı oteli önce booking.com’dan ayarlamıştım. Önceliğim merkezi otellerden yanaydı. Ancak daha sonra www.airbnb.com ile tanıştım. Araştırmalarımda otelden çok daha uygun fiyata konaklama sağlayacağımızı düşünürek Catania ve Palermo’da airbnb’den stüdyo daire kiraladık. Taormina’da ise ev fiyatları ile otel fiyatları birbirine çok yakın olduğundan otel rezervasyonumuzu değiştirmedik.

Airbnb ile seyahat edeceklere önbilgi: Öncelikle kaldığınız yer bir ev… Otel konforu, hijyeni beklemek saçma olur.Önceliğiniz temiz bir yatak ve banyo ise ve odaya yatmadan yatmaya girecekseniz "all you need is sleep" ise iyi bir tercih olacağını belirtmek isterim. Catania’da ve Palermo’da da son derece merkezi yerlerde, her yere yürüme mesafesinde birer stüdyo dairede konakladık. Her ne kadar evlerin dışı izbe olup ilk bakışta bizi ürpertse de sonrasında tabi ki alıştık. Ayrıca orada yaşayan insanlarla bire bir kontak kurma en sağlıklı, en iyi bilgiye ulaşma şansınız ve sosyalleşme imkanınız bir hayli fazla.

Taormina’daki otelse iki yıldızlı olmasına rağmen (Victoria Hotel) yine son derece merkezi, tertemiz ve on numara personeliyle gönlümüzü ayrı kazandı.



Gezi Planı

Sicilya gezimde bir ilki daha denedim: Önceki gezilerimde çılgınlar gibi araştırmalar yapmıştım, sayfalarca seyahat notuyla gidip oradaki birkaç günlük gezide her yeri görme, her şeyi yapma, her güzel restoranda yemek yemek gibi kaygılarla çoğu zaman zevk almam gereken şeyi işkenceye dönüştürdüğümü fark ettim. Sicilya'da ise bunu bırakmam gerektiğini fark ettim. Neticede bir şehri keşfetmek aylar yıllar sürebilir, birkaç güne bunu sığdırmak imkansız... 

Sicilya'nın tarihi, görülecek yerleri ile ilgili birkaç güvenilir kaynaktan bilgi alıp seyahat notları edindikten sonra ilgimi çekebilecek olanları seçip onlara konsantre oldum. Örneğin 2 gün kaldığım şehrin sadece müzelerinde zaman geçirmek istemedim, muhteşem mimarili tarihi binalarını incelemeye zaman ayırmaktansa ağır aksak sokaklarında dolaşayım, oranın yerel halkının yaşayışına şahit olayım, canım isterse oturayım bir yere 6 saat durmadan şarap içeyim, dedim.

Ve bunu gerçekten başardım, yorgunluk, gerginlik, açlık, susuzluk hissettiğimiz, hatta canımızın istediği her an durup soluklandık, canımız istemiyorsa "bir dakika gezmemiz, oraya da gitmemiz, bunu da yapmamız lazım" diye kendimizi zorlamadık. 

Çok da güzel oldu.



Ve Sicilya

Evet İtalya’dasınız. Ama kuzeydeki gibi turist şehirleri beklemeyin. Evet turistler yine var, turistik onlarca yer de ama kanlı canlı yerel halkın yaşadığı yer Sicilya. Turistik şehirlerde zaman donmuş gibi geliyor bana, böylesi yerlerde ise zaman akıp geçiyor, yaşanıyor gibi. Sokaklar, insanlar ürkütse de aslında son derece güvenli bir yer. Kübalısından, Bangladeşlisine çalışmaya gelen insanlarla karşılaştık. O yüzden Sicilya’ya giderken İtalya’ya değil, Sicilya’ya gittiğinizi akılda tutmakta fayda var.



İnsanları çok sıcak, çok yardımsever, yemekleri ölümcül derecede güzel, tarih, doğa, deniz, sosyalleşme her şeyden biraz var. Bir tatil yapayım hem şehir gezmesi olsun, hem doğa, gurme seyahatini de kapsasın, arada denize girip mayışayım, çılgın gece hayatını da bir parça koklayayım derseniz bence Sicilya! Seyahat ettiğim çoğu yer için bunu düşündüğümü söyleyemem ama Sicilya’ya bir kere daha gitmek isterim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder