25 Mart 2013 Pazartesi

Otuz İki


Hakkıyla yaşandığı müddetçe geçen yılların hiçbir önemi yok.

Ben 32 oldum. Ağzı doldura doldura söyleniyor "oootttuuuzzzz ikiiiii":)

Geçen gün Mr. Balmy bir arkadaşının 30 yaş bunalımına girdiğinden söz ediyordu. Ben hiç öyle bir bunalım yaşadım mı diye düşündüm. Yaşamadım, hiç! Bunda yaşımı göstermememin etkisi olabilir, bununla birlikte, geçtiğim yolları bir daha geçmek istemezdim, sınavlar, belirsizlikler, iş-meslek seçimleri, illüzyon dolu ilişkiler... Hayatta hiçbir şey için geç değil, 30 yaşına geldinse, 30 yaşına göre bir hayat seni bekler, o kadar. Mesela ilişkiler anlamında pişmanlıkların varsa ve trenin kaçtığını düşünüyorsan... Evet 22'lik biriyle, 22 yaşındaymışçasına ilişki yaşamaksa amaç tren kaçmış demektir. Ama 30'a gelip de bunu isteyecek birini tanımıyorum ben (evet 22'lik bir çıtır fena olmazdı ayrıca onun için de geç değil:)). Dolayısıyla artık yaşadığın 30 yaşının ilişkisi olacak, edindiğin dostluklarda, yapacağın aktivitelerde, gideceğin yerlerde, hep bu yıllarının etkisi olacak, sonra 40'ına geldiğinde bunlara da doyacaksın, başka bir yol çizeceksin.

Bu ara sık sık bu cümleyi kuruyorum: Hayat akıyor, değişime zorluyor. Değişimden korkmamak gerek.

Belki de bu yazının ana fikri, canınız ne istiyorsa onu yapın, çünkü zaman geçip gidiyor, olmalı. Çünkü yapılmayanların pişmanlığı, yapılanların pişmanlığından daha çok acı veriyor, demek ki en büyük zarar eylemsizlikte.

Yeni yaşımda ben kendime bunu diliyorum: Eylemsizliğe düşmeyecek kadar enerji, zaman, para, sağlık ve bir o kadar sevdiğim insan hep yanımda olsun. Yapmak istediklerimi yapacak tüm imkanlar yanında, yapmak zorunda olduklarımı sevecek bir güç de gelsin içime yerleşsin.

Bol gezmeli, bol müzikli, bol okumalı, bol dostlu, arkadaşlı, aşklı, anneli, babalı, kardeşli uzun uzun yıllar olsun.

Sevdiklerimin ve benim sağlıktan yanaklarımızdan kan fışkırsın, nabzımız güzel atsın, dizlerimiz sağlam bassın.
Bolluk, bereket evimizin balkonundan, penceresinden taşsın.
Eskileri bir çırpıda atalım, yenilere hep yer olsun.
"Şu olsa" dediğimiz her şey, istediğimiz anda bizi bulsun.

Nice nice nice mutlu yıllar olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder