5 Mart 2013 Salı

Arkadan liselik, önden müzelik olmamak için...



Madame Lourdes Çabuk'a birkaç kez tv programlarında rastladım. Kendisi Filipinli bir yoga hocası ve özellikle yüz yogası ile ün salmış durumda. 62 yaşında ama 40 yaşında gibi gösteriyor. Yüz yogası hareketlerinin birkaçını Saba Tümer'in tüm sulandırmalarına rağmen büyük bir ciddiyetle göstermiş, sorulan tüm sorulara özenle yanıt vermişti.

Ben de o programdan sonra gösterilen hareketlerin birkaçını yapmaya başladım, sonra ilgim arttı, araştırmaya, internetteki videoları izlemeye, yorumları okumaya başladım. İnternetteki karşılaştırmalı fotoğraflarda gördüm ki hakikaten faydası var ve gerçekten yüz hareketlerini yapınca yüzdeki kaslar ağrımaya başlıyor. Vücudumuz sarkmasın diye saatlerce spor yapıyoruz ama yüzümüze bir şey yapmıyoruz, sonra gelsin botoxlar... Hani bir deyim vardır, genellikle vücuduna iyi bakmış ama yüzüne bakamamış olan ileri yaştaki hanımlar için kullanılır, "arkadan liselik, önden müzelik" diye. Önden de liselik görünmek elimizde, ama emeksiz olmaz!



Madame Lourdes'in piyasada satılan Güzellik-Gençlik Yüz Yogası adlı kitabını edindim önce. Sadece yoga hareketleri değil aynı zamanda doğru nefes alıp vermek de bir o kadar önemli. Kitap fotoğraflarla ve detaylı anlatımla doğru bir şekilde yönlendiriyor, hareketler ayna karşısında yapılarak ve nefes egzersizleri ile bütünlük sağlıyor. Bunun yanında bağırsak ve omurilik için de yoga hareketleri kitaba konulmuş. Günde yaklaşık yarım saatinizi ayırarak güzel sonuçlara ulaşabilirsiniz, gerçi yarım saat ayırmamız gereken çok şey var, hangi birine ayıracağız diyorsanız, benim gibi kitaptaki hareketleri 3'e bölüp sabah-öğle-akşam 15'er dakikalık seanslar haline getirebilirsiniz ya da egzersizleri sınıflandırıp bilgisayar başında çaktırmadan yapabileceğiniz boyun ve göz egzersizlerini ofiste, böyle ağza el, kalem, kaşık sokmalı, gözleri koca koca açıp elle yüzü germeli hareketleri, balon şişirmeleri evde yaparak güne yayabilir ve böylece düzene oturtabilirsiniz.






Buraya bir de dipnot koymak gerekirse, Madame Lourdes ve eşi Adnan Çabuk (ki kendisi ünlü bir yogibaba)'un İstanbul'da Siddashram Yoga Center isminde bir yoga merkezleri bulunuyor. Madame Lourdes'in yüz yogası seanslarını öğrenmek amacıyla aradığımda Adnan Baba'nın bizzat kendisi ile konuşma fırsatını buldum. İstanbul'da belli tarihlerde 3 hafta üst üste cumartesi sabahları yüz yogası seansları yapılıyormuş, bunun yanında bazen, gruplar oluşturulduğunda ya da organizasyon yapıldığında Ankara'da da workshopları oluyormuş.

Takibe almış durumdayım, umarım en kısa zamanda Ankara'ya gelir.

Tabi o zamana kadar kitabıyla haşır neşir olmaya devam...

*İlk görsel izismile.com'dan, diğerleri Madame Lourdes'in kitabından benim çektiğim fotoğraflar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder