1 Şubat 2012 Çarşamba

Frambuazlı Pasta












Denemelerim devam ediyor. Bu hafta biraz geciktirdim çünkü bugün babamın doğum günü ve ben bu özel günün şerefine bir şeyler yapmak istedim. Babam çikolata sevmeyen biri olarak sürekli başka bir şey yap diye bana önerilerde bulunuyordu, işte bu söz üstüne hem frambuazlı krema denememi gerçekleştirdim, hem butter cream denemesi yaptım, hem de daha önce balkabaklı pasta denememde pandispanyanın kuruluğuna karşı bir deneme yapmış oldum. Frambuaz marketlerde satılan dondurulmuş frambuazdan, içine biraz pudra şekeri katıp çok hafif ezdim ve daha sonra pasta kremamla karıştırdım. Butter cream genellikle kaplama olarak kullanılan nispeten cıvık yapısı nedeniyle pastanın kurumasına engel olan ve aynı zamanda süsleme için zemin hazırlayan bir krema, tereyağı ya da margarinle yapılıyor ancak evde tereyağı az olduğu için benim buttercreamim çok az oldu ve pastanın üzerine ve yanlarına zar zor yetişti. Pandispanyanın kuruluğu ise fırının alt rafında bir tepsi unutmam dolayısıyla kendiliğinden çözülmüş oldu, böylece kekim daha az pişti, kurumadı ancak her ihtimale karşı ben kekimi ıslatmayı unutmadım.



Pastanın üzerini hindistancevizi ve frambuazla süsledik. Ve bu pastayı 5 yaşındaki yeğenim canım Ata'mla yapmak da ayrı bir keyifti, frambuazların yarısını mideye indirip kapların dibinde kalanları yalaması haricinde!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder